Kjøpsinformasjon
Hente varer hos oss
Du kan også hente varer i vår butikk. Når du har gjennomført en bestilling får du en mail når varen(e) er klar til og hentes.
Vår adresse er:
Drammensveien 120, 0277 Oslo
Telefonnummer: +47 23 11 53 90
Email: post@tannum.no
Retur
Alle returer skal sendes i original emballasje. Kjøper må betale returkostnadene.
Returer sendes til:
Tannum AS
Drammensveien 120
0277 Oslo
Angrerett
Feil priser på produkter
Det kan forekomme at det er feil pris på et produkt, vi forbeholder oss retten til å avslå en handel hvor noe er feil med prisen. Oppdages dette vil vi kontakte deg og forklare situasjonen, du vil da kunne velge mellom å slette ordren eller få varene til korrekt pris.
Svalbard:
Bor du på Svalbard kommer det et ekstra frakttillegg på kr 185,-.
Uavhentede varer
Henter du ikke varen du har bestilt blir du ilagt en kostnad på kr 250,-. Er den reelle frakten på varen din frem til deg og tilbake til oss på over kr. 250,- må du betale våre fraktutgifter for sendingen.
Angrerettloven og forbrukerkjøpsloven
I følge lov om angrerett og forbrukerkjøpsloven har du rett til å returnere en bestilt vare. Du vil motta informasjon om angreretten sammen med ordrebekreftelsen. Du må selv betale returporto hvis du benytter angreretten.
Hvis varen du har mottatt har feil og mangler kan du iht forbrukerloven reklamere på varen.
Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt.
Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig.
Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen eller tjenesteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.
Reklamasjon
Vare skadet under transport
Dette skjer svært sjelden da vi har gode pakkerutiner.
Er det synlige skader på emballasjen og varen er skadet ved mottak skal du sammen med person som utleverer varen fylle ut et skademeldingsskjema. Utleveringssted skal deretter returnere varene til oss sammen med kopi av skjemaet, ved mottak av varene sender vi deg ny leveranse.
Har du hentet ut varen og oppdager at emballasjen er hel men noe er ødelagt i esken, så kontakt info@mobler-miljo.no, referer til ordrenummer og beskriv feilen.
Ved de tilfeller da varen er skadet skal vi betale frakten tilbake til oss, ikke send varen til oss, men vent til du har mottatt en ferdig utfylt retur seddel. Sender du varen uten denne må du selv dekke frakten.
Husk sjekk alltid alle varer når du har kommet hjem, skulle du finne skadede varer må du kontakte oss med en gang og senest innen 24 timer etter du hentet varen(e). Kontakt oss pr e-post, send med et bilde(r).
Forbrukerkjøpsloven § 27. Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.
Reklamasjon må senest skje to år etter at tingen ble levert. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lenger, er fristen for å reklamere fem år. For oppdateringer og digitale ytelser som etter avtalen skal leveres løpende over en lengre periode, er fristen for å reklamere likevel like lang som denne perioden. Fristene etter første til tredje punktum gjelder ikke der selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid, eller der det foreligger en mangel etter § 16 første ledd bokstav d.
Reklamasjon kan i stedet fremsettes overfor den som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangler.
Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. Retten til å gjøre mangelen gjeldende kan også tapes etter foreldelseslovens regler om foreldelse.
Reklamasjon – Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven) av 21. juni nr 34, 2002. Revidering i kraft fra 1. januar 2024.
Angrerett – angrerettloven av 21. desember Nr. 105, 2000. Revidering i kraft fra 1. juli 202.