Transport
For levering og montering i Oslo/omegn leier vi bil med sjåfør og hjelpemann/montører fra Adams Express.
For kjøring andre steder i landet, benytter vi hovedsaklig Bring Express Home Delivery.
Prisen på kjøring og montering varierer med løsning, strekning og medgått tid.
Henting på lageret:
Det er, ved avtale med Tannum Møbler, mulig å hente varer på lageret hos Adams Express på Langhus.
Lageret er åpent mandag – fredag fra 8-16.
Drammensveien 120, Skøyen
N-0369 Oslo
Mandag - fredag: 09:30 - 17:30
Torsdag: 09:30 - 18:00
Lørdag: 10:00 - 16:00
post@tannum.no
+47 23 11 53 90
Leveranser innenfor Oslo/Omegn:
Leveranse med innbæring: Kr 2.000 ink mva i Oslo/Omegn.
Varene bæres inn, stilles på plass og vi tar med emballasjen i retur.
Leveranse til «fortau»:Kr 1.500 ink mva i Oslo/Omegn.
Varene overleveres utenfor bilen ved din adresse.
For store leveranser eller andre forhold som gjør at leveringen tar mer enn en time, øker prisen tilsvarende.
VIKTIG: Les mer om transportproduktet samt forbehold under.
—-
Når dine varer ankommer vårt lager, tar Adams Express kontakt med deg for å avtale tid for levering.
Møblene skal være betalt før levering, alternativt kan de betales med kort ved levering om det er avtalt på forhånd.
Når du får varene, er det også viktig at du sjekker over at varen er feilfri.
Om du skulle være så uheldig å ha fått en transportskade e.l., skal dette noteres på fraktbrevet før transportøren forlater stedet.
Ta kontakt på post@tannum.no eller ring 23 11 53 90 #1 om du har spørsmål til transport og montering.
Oslo/Omegn inkluderer områdene innenfor:
Lillestrøm sentrum, Skedsmokorset, Vøyenenga, Asker sentrum, Vollen, Sørkedalen, Kolbotn og Ski.
For områder utenom dette beregnes frakt/kjøring i hht medgått strekning og tid, alternativt sendes de med Bring.
Tenk på dette og gi oss beskjed - FØR du bestiller levering:
- Er det lett tilgang til huset med bil?
- Er det mulig å parkere i nærheten?
- Er det langt å bære fra bilen til huset?
- Hvilken etasje bor du i?
- Er det heis? Hvor stor er heisen, får vi møbelet inn i heisen?
- Er oppgangen bred nok, er avsatsene store nok til å få møbelet opp?
- Får vi møbelet inn gjennom døren og dit det skal? Hvor bred og høy er dørene vi må passere?
- Hvis møbelet ikke går inn gjennom dørene må det antagelig bestilles lift. Dette er kundens eget ansvar og kostnaden må dekkes av kunden. Snakk med oss om dette, så vi får koordinert transporten.
- Vi tar dessverre IKKE av oss på bena når vi bærer møbler inn. Dette på grunn av faren for å skli.
Forbehold:
Om det viser seg at forholdene på stedet er slik at varen ikke kan bæres inn, er dette ikke Tannums ansvar.
Kunden kan da velge om varen skal settes igjen ute, eller om vi tar den tilbake til lager i påvente av en løsning. Ny transport faktureres til full pris.
Blir det nødvendig å leie lift for å få varen inn, er dette kundens ansvar og må dekkes av kunden.
Vi må forholde oss til alle regler vedr HMS og arbeidsmiljøloven, og kan ikke bære, løfte eller frakte varer på en slik måte at det ikke er innenfor regelverket.
Merk også: Vi korrigerer ikke for skjevheter i vegger utover de skjevheter møbelet selv er konstruert for å håndtere. Vi snekrer altså ikke på veggen.
Vi tar ikke med gamle møbler i retur.
Transport med Adams Express i Oslo/Omegn: Hva inkluderer det:
Du kan forvente deg følgende: Vi kommer innenfor avtalt tidsintervall. Du kan avtale å bli oppringt i forkant, for å få en mer presis anslått tid for ankomst. Er det avtalt betaling ved levering, gjøres dette på vår medbragte betalingsautomat.
Ved ankomst bærer vi møblene på plass, tar av emballasje og sjekker at varen er uskadet. Ben monteres på. Sokler stilles på plass og vatres opp. Montanareoler stables på plass som anvist. Emballasje tas med i retur.
Skulle det vise seg at et produkt har en feil eller mangel, vil vi ta bilder av problemet / dokumentere skaden, før vi forlater stedet.
Montering på vegg er IKKE inkludert i denne tjenesten. Montering på vegg blir fakturert separat etter medgått tid, i hht avtale.
Leveranser utenfor Oslo/Omegn
For leveranser til resten av landet formidler vi transport med Bring Express Home Delivery.
Her må man velge om man vil ha levert det til dør (ute), eller båret inn. Det er også mulig å bestille retur av emballasje.
Pris på leveranse fra Bring varierer med løsning, volum/vekt og strekning. Spør oss om pris og leveringstider.
NB: Når man mottar varer med Bring er det særdeles viktig at man sjekker produktet for eventuelle transportskader FØR man signerer på fraktpapirene. Om ikke dette gjøres bortfaller muligheten for erstatning for transportskade.
Eventuelle synlige transportskader må noteres på fraktbrevet. Om det er synlige skader må produktet pakkes opp FØR BRING REISER IGJEN. Ta bilder av skaden!
Vi vil presisere at når varen sendes med Bring, er leveransen utenfor vår kontroll idet varen har forlatt vårt lager. Alle henvendelser om produktet underveis i transporten må dermed gjøres direkte til Bring.